Klientų aptarnavimas:   info@atletokunas.lt     +37062247191

Tiesa apie 11 populiariausių sporto mitų!

Tiesa apie 11 populiariausių sporto mitų!
2018 kovo 25 Atleto kūnas
Kategorijoje Mityba, Motyvacija, Papildai

Dalinamės daktaro Jose Antonio, Tarptautinės sporto mitybos draugijos vadovo, mokslininką Nova Southeastern universitete Floridoje įžvalgomis apie kai kuriuos populiarius fitneso mitus.

1 Mitas: Didelis suvartojamų baltymų kiekis yra blogai jūsų kepenims.

Rekomenduotina dienos norma baltymams, kurią nustato maisto ir vaistų administracija, yra 0.8 gramo per kūno kilogramą. Žinoma atletui toks kiekis yra gerokai per mažai. Nova Southeastern universitete buvo atlikti tyrimai kurie parodė, kad kultūristui suvartojančiam 3.3 gramo baltymų kilogramui per dieną (keturis kartus daugiau nei rekomenduotina norma) neparodė jokių šalutinių efektų jų inkstų, kepenų ar kraujo lipidų atžvilgiu.

2 Mitas: Didelis suvartojamų baltymų kiekis mažina kalcio kiekį kauluose.

Šis mitas teigia, jog suvartojant didelį kiekį baltymų jūsų kaulai pasidarys trapūs ir silpni. Atlikti tyrimai kurie pusę metų tyrė moteris kurios valgė 2.5 – 3 gramo baltymų kiekvienam kūno kilogramui (3 kart virš rekomenduotinos normos). Nebuvo rasta jokių pablogėjimų kaulinėje struktūroje. Duomenys net parodė tai, jog jei moteris valgys daug baltymų tai gali pagerinti jos juosmens kaulų mineralų tankumą.


3 Mitas: Raumenų skausmas atsiranda dėl susikaupusios pieno rūgšties.

Galbūt esate girdėję, jog pieno rūgštis sukelia raumenų skausmą arba tai jog masažas padės pieno rūgščiai lengviau išsivaikščioti todėl jų taip nebeskaudės. Tačiau iš tiesų pieno rūgštis, dar kitaip laktatai, neturi nieko bendro su raumenų skausmu. Raumenų skausmas atsiranda dėl koncentruoto pratimų atlikimo, įtampos palaikymas negatyvioje fazėje arba pratimų kurie sukelia naują stresą raumenims. Bet kokiu atveju skausmas atsiranda dėl mikro įtrūkimų jūsų raumenyse.

4 Mitas: Numesite daugiau riebalų jei konkrečiai sumažinsite riebalų/angliavandenių kiekį.

Kai kurie žmonės laikosi prielaidų jog norint numesti valgyti mažai riebalų ir daugiau angliavandenių, kiti teigia jog atvirkščiai reikėtų padidinti riebalų suvartojimą ir mažinti angliavandenių. Tačiau tiesa yra tokia, jog jei išlaikysite reikiama baltymų kiekį ir sumažinsite bendrą kalorijų kiekį svorio numesite panašiai kiek besilaikant bet kurio varianto. Kitaip sakant, norint numesti kūno riebalų jums reikia palaikyti tokį pat baltymų suvartojimą po truputi mažinant kalorijų suvartojimą. Palyginus įvarius mitybos planus įprastai daugiausiai kūno riebalų numesti padeda didelis suvartojamų baltymų kiekis.

5 Mitas: Kreatino vartojimas sukelia mėšlungį ir dehidrataciją.

Tyrimuose kurie tyrė kaip žmogaus kūnas reaguoja į treniruotes neįprastai aukštoje temperatūroje buvo atskleista tai, jog subjektų kurie vartojo kreatiną rezultatai buvo gerokai geresni. Nėra jokių mokslinių duomenų apie tai, jog kreatinas sukeltų mėšlungį, dehidrataciją arba abu.

6 Mitas: Moterys kurios kilnoja svarmenis taps stambiomis ir raumeningomis.

Pažvelkite į visus tuos vaikinus sporto salėje kurie deda visas pastangas sporto salėje, bei valgant didžiulius kiekius maisto siekiant priaugti kiek galima daugiau svorio, tačiau retai kada tai pavyksta greitai ir lengvai. Tačiau nemažai moterų mano, jog joms joms greit užaugs didžiuliai raumenys net ir kilnojant mažus svarmenis. Faktai yra tokie, jog priaugti raumenų masės yra sunku net vyrams, ką jau kalbėti apie moteris kurių testosterono kiekis yra 10-20 kartų mažesnis nei vyrų.

Myth 6: Women who strength-train get big and bulky

7 Mitas: Dirbtiniai saldikliai yra kenksmingi.   

Užtikrinti duomenys parodė, jog dirbtiniai saldikliai tokie kaip sukralozė ar aspartamas. Eksperimentuose kuriuose mokslininkai davė labai dideles dozes dirbtinių saldiklių gyvūnams parodė šalutinį efektą, tačiau normaliomis dozėmis, tokios kokias vartoja žmonės, neparodė jokių galimų pavojų. Kai norisi patenkinti saldumo pojūtį dirbtiniai saldikliai yra sveikas pakaitalas cukraus pripildytiems maistams ir gėrimams.

Myth 7: Artificial sweeteners are bad for you 

8 Mitas: Nesvarbu kiek daug valgysite, jei valgysite tik sveiką maistą.

Tiek suvartojimų kalorijų kiekis tiek maisto kokybė turi svarbią rolę jūsų kūnui. Negalima ignoruoti nei vieno iš jų. Nebent laikotės superherojaus treniruočių plano ar planuojate eiti skersai Antarktiką negalite suvartoti 6,000 kalorijų per dieną nepriaugant riebalų. Suvalgykite 20 avokadų – sveiko ir naudingo maisto, per dieną ir vistiek priaugsite svorio.

Tačiau galima suvalgyti truputi kalorijų daugiau nei reikia, jei jas gausite iš baltymų. Tyrimų duomenimis jei suvalgysite 300-400 kalorijų perteklių kuris bus iš baltymų nepriaugsite papildomų riebalų. Tačiau jei piktnaudžiausite riebalais ir angliavandeniais būkite pasiruošę pamatyti kūno padidėjimą.

9 Mitas:  Vartoti baltymus po treniruotės geriausia praėjus 1-2 valandoms.

Klausimas toks: Ar po sunkios treniruotės suvartoti 20-40 gramų baltymų reikėtų iškart po sporto ar galima grįžti namo palaukti 1-2 ir tada gerti baltymų kokteilį ar valgyti?

Kai kurie žmonės mano, jog nesvarbu kada suvartosite po treniruotininius baltymus svarbu, kad spėtumėte į „anabolinį langą“, kuris tęsiasi dar ilgai po treniruotės. Tačiau toks požiūris nėra visiškai teisingas. Nėra jokių faktų kurie įrodytų, jog atidėtas baltymų suvartojimas turi kažkokios naudos. Trumpas patarimas: po treniruotės baltymų  kokteilį gerkite iškart, nes nėra jokių priežasčių to nedaryti, o ir galimai patirsite papildomos naudos negu kad vartotumėte juos po kelių valandų.

Myth 9: You have a few hours after your workout to get your protein

10 Mitas: Kofeinas yra diuretikas galintis sukelti dehidrataciją. 

Peržiūrėjus duomenis apie treniravimą ir kofeiną, tai aišku jog kofeinas pagerina treniruotės rezultatus. Bet ar tai sukelia, tai jog kūnas sparčiau šalina vandenį? Yra įrodymų jog kofeinas gali sukelti labai mažą diuretikų efektą, jei suvartotume stiprios kavos puodelį. Bendrai, tyrimų duomenys nepatvirtina prielaidos, jog kofeinas yra diuretikas.

Myth 10: Caffeine is a diuretic agent that can lead to dehydration

11 Mitas: Geriausias būdas numesti riebalų yra svorio yra treniruotės.

Pasak turimų duomenų ir tyrimų, vien treniravimasis yra prastas būdas numesti svorio, kadangi retai kada žmogus treniruojasi tiek, jog tai padarytų reikšmingą skirtumą. Net jei ir minsite dviratį 4 valandas ar sportuosite su svarmenimis nesudeginsite tiek kalorijų kiek reikėtų.

Pagrindinis svorio metimo principas tai mityba. Jei sportuojate su svarmenimis valandą laiko sudeginsite 300-400 kalorijų, tačiau jas labai greitai gali kompensuoti nedidelis valgis. Tačiau jei susidėliosite mityba bus lengviau pasiekti kalorijų deficitą, nei vien tik sportuojant. Sportuojant daugiau ar pakeičiant tai kaip jūs sportuojat (daugiau cardio treniruočių) ir nesumažinant suvartojamų kalorijų skaičiaus nėra tai ką jūs turėtume daryti norint numesti svorio. Turėtumėte derinti šiuos dalykus kartu

Myth 11: The best way to lose body fat or weight is through exercise

 

 

 

Komentarų (0)

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*